2009年3月28日土曜日

Sony launches slew of cameras  (ソニーが新しいカメラを発売)

Sony launches slew of cameras. (Price ranges From Rs.7990 to Rs.29,990:enjoys 37% market share.)
NEW DELHI: Sony India on Wednesday launched still cameras, priced between Rs. 7,990 and Rs. 29,990 and equipped with latest technologies, to consolidate is leadership position in the digital camera market.
The new product include the world's slimmest digital camera with optical image stabiliser and digital still camera with burst shooting and sweep panorama function. The company has also introduced 10-12 mega-pixel resolution in all its cyber-shot models. "We have the strongest digital cameras portfolio in the country. As a result, we enjoy the leading 37 per cent market share and plans to increase this to 42 by the end of the current fiscal," said Sony India Managing Director Masaru Tamagawa. (3月19日インドThe HINDUより

今日の一言
インドでデジタルカメラが37%のシェアがあることはすごい事である!確かに、ここに住んでいても、ソニー製品が目に付くが、ソニーのインド電化商品市場での戦略にはとても力を入れている。 日本では考えられないが、ソニーはオリジナルなテレビ番組を持っている(番組・チェンネルのメインスポンサーである)。 豊田、ホンダ、鈴木、ソニーはインドの中でも特に目に付く会社であり、インド人からもリスペクトされている商品である。 ちなみに、キャノン、オリンパス、富士通、ニコン等もあるが、ソニーブランドには全く叶わない。 今後シェア拡大においては、他の国との競争のため簡単ではないが、50%も夢ではないように僕は思う。 インドの人口は約10,5億・・・・おそらくカメラを持つ人口ががここ3、4年で人口の15%前後は行くとして、その50%だから・・・・すごい・・・
今インドビジネスは、インフラが整備される前、つまり今の時期の種まきの状態で、沢山の企業が本当に先行投資しています。 面白い!!!

0 件のコメント:

コメントを投稿